Vertrouwde techniek van Iveco en Team De Rooy, maar dan in eigen huis gebouwd. De gele Iveco Powerstar van Fried van de Laar racing laat zich bijna naar buiten rijden. Met het overslaan van de afgelopen Dakar won het team uit Best tijd. Zo kon in meer rust verder gewerkt worden aan het goed opbouwen van de truck.

Iveco Powerstar

Studenten van Fontys verzamelen zo veel mogelijk data, rekenen zich suf en proberen alle informatie digitaal te verwerken. Op langere termijn moet dit helpen bij het construeren van een nog betere rallytruck. Pas na het rijden van een echte zware rally, kunnen alle rekenmodellen echter goed getoetst worden en aangescherpt.

Iveco Powerstar

Ben van de Laar neemt uitgebreid de tijd ons een update te geven. Hij gaat de komende Dakar het strak gevormde kuipstoeltje achter het stuur voor het eerst in handen nemen en delen met broer Jan. Een mooie persoonlijke stap binnen een team dat in haar geheel mooie stappen hoopt te maken.

Iveco Powerstar

Het nalatenschap van Fried van de Laar wordt vol overgave bewaakt en uitgebouwd. Tijdens ons vorige bezoek vonden we de Fontys studenten op de leegstaande bovenste verdieping van het hoofdkantoor van Aannemersbedrijf Fried van de Laar. Nu zitten ze daar nog steeds, maar wordt de verdieping gedeeld met ander personeel en is het een heus aangeklede kantoorverdieping geworden. Ook de rallydroom van ‘pa’ wordt prachtig voortgezet. De snelle DAF rallytruck staat nog te koop. Een snellere rally DAF is op dit moment waarschijnlijk niet te vinden maar de rek was er qua doorontwikkeling wel uit. Met de Iveco Powerstar zullen de broers beschikken over een top rallytruck die nog jaren mee kan. Eind juni moet de truck de werkplaats uit kunnen rijden en Dakar 2022 is het eerste grote doel.

Iveco Powerstar